Întâlnirea tineretului cu istoria

Joi şi Vineri, 26-27 august, tineri din Orăştie (elevi şi studenţi) au luat cu asalt zona Costeşti – Blidaru pentru a cunoaşte muntele, cetăţile şi frumuseţile creaţiei lui Dumnezeu. Jocuri de tabără, activităţi sportive şi drumeţii au făcut parte din scurtul program de campare la poalele munţilor dacici.

Tot cu această ocazie, tinerii au avut posibilitatea să-şi însuşească elementare cunoştinţe despre pictarea unei icoane bizantine cu sprijinul unui tânăr iconar din Ploieşti, iar pentru cei cu talent muzical, un psalt de la Patriarhie i-a învăţat cântări bizantine la foc de tabără în răcoarea nopţii.

Am ciulit urechile la Cornel, iconarul de la Ploieşti 🙂 … dar când s-a lăsat întunericul ne-am grupat în jurul focului întreţinut de Alina şi mai multe echipe de culegători de uscăciuni.

Şi pentru ca totul să fie sub control şi bine organizat (în dulcele stil ardelenesc, Cornele!), coordonatorii acestei expediţii montane au fost doi profesori de religie pentru jocurile de tabără, un student la arhologie pentru ghidaj la vestigiile dacice iar pentru asistenţa duhovnicească, părintele Narcis Terchet a stat de faţă cu sfaturi de folos.

Mişcare în natură a fost din plin… nimeni nu a ocolit mingea de volei sau raţuşte vânate…

În amiaza mare, încinsu-s-a un joc de toată frumuseţea… Fugă, zbierături şi râs copios… Dă-i cu tupeu, frate!

Abia în zorii zilei, după atâta osteneală, beznă şi voie bună… pe “nepusă masă” am realizat ce ordonaţi sunt turiştii români… 🙂

…astfel că am urcat pe trepte de milenii…


…în căutarea frumosului din natură…

…iară Fulga n-a lipsit din peisaj nici măcar o clipă.

Şi pentru că acest camping a fost o reuşită… ne propunem să continuăm în acest fel, invitând şi alţi tineri din zonă să ni se alăture.

prof. Alexandru Oltean

P.S.:  alte poze din aceste zile…


This slideshow requires JavaScript.



3 Responses to Întâlnirea tineretului cu istoria

  1. Cornel says:

    Foarte interesante experiente am mai avut eu pe meleagurile voastre.
    Promit să revin cu un comentariu mai lung(tot aici), mai explicit…dar nu acum. Sunt tare obosit dupa 9 ore jumatate de mers cu trenul:D.

    ——–
    O să vă trimit şi pe mail, dacă vreţi, fotografiile de la Costeşti(asta ca să îi fac un serviciu lui Alexandru :P). ap.cornel@yahoo.com

  2. evsevie says:

    Multumim mult, Cornel! Ne-au prins mult indrumarile tale iconografice fie pt cei ce picteaza, fie pentru cei interesati sa-si largeasca a lor cultura generala. Datorita aportului tau, pretuim mai mult o icoana pictata manual.

    Dumnezeu sa-ti primeasca stradania si pasii facuti pana in Ardeal (for the first time)! Te mai asteptam printre ardelenii iuti ca ardeiul copt!

    in numele gastii din jurul focului,
    Alexandru

  3. cornel says:

    Un comentariu mai pe larg. Un comentariu subiectiv.

    Încă de pe drum am fost uimit de arhitectura caselor, a bisericilor(densitatea caselor si felul lor de a fi zidite, culoarea acoperisurilor; stilul bisericilor – care sigur are influente catolice-).

    Oamenii sunt mai deschişi, mai comunicativi şi parcă mai receptivi la ceea ce am spus eu(mă refer doar la cei pe care i-am cunoscut).

    Tinerii cu care am fost la Costeşti sunt foarte uniţi, reuşind să creeze o legătură frăţească între ei. Şi consider acest lucru ca fiind ceva deosebit: să fii unit spre cele bune iar nu spre cele ale lumii acesteia.

    Felul de a vorbi, aşezat, domol, clar ajută dialogul.
    Am mai învăţat şi oarece cuvinte noi, m-am mai amuzat şi de felul în care se pronunţă anumite cuvinte.

    Venind dintr-un oras destul de mare unde trebuie să fii nu rapid ci foarte rapid m-am mirat de muulte ori cât de încet se mişcă oamenii pe aici. (De câteva ori am fost chiar indignat!)

    Ştiu că unii nu mi-au înţeles comportamentul. Eu am incercat mai mult sa observ decat sa ma implic. Nu mai spun decât atât: dacă un om vrea să realizeze ceva şi îşi impune nişte principii, nu poate să le încalce aşa repede, nici chiar de dragul celorlalti. Daca eu imi incalc astăzi principiile faţă de mine, e posibil ca mâine să incalc principiile si fata de tine. E destul de greu să realizezi un echilibriu intre principii si concesii. Şi apoi, ceilalti nu isi dau seama cate concesii faci si cate nu, fiecare judeca in functie de propriul mod de a percepe realitatile. Dar am observat ca: daca iti incalci des principiile, ajungi sa nu mai fii tu, ajungi sa fii schimbator ca vantul de primavara.

    Asa, ca un rezumat, la final:
    – mă bucur pentru toţi oamenii pe care i-am cunoscut(nu voi da nume, nici nu voi descrie pe cineva cu toate ca mi-ar fi placut sa fac asta).
    – mă bucur pentru că v-am auzit vorbind cu accentul vostru.
    – mă bucur pentru oraşele şi locurile vizitate(chiar daca nu pretuiesc asa de mult istoria).
    – m-am intristat pentru ca am realizat ca intre noi este o diferenta mare care nu va fi depasita prea curand(dar poate e mai bine asa).
    – m-am intristat ca nu am putut sa va arat mai mult cu toate ca simt ca as fi putut spune/arăta mai multe(dar organizarea nu a permis acest lucru).
    -m-am intristat pentru felul in care se canta in bisericile voastre, pentru unele randuieli din bisericile voastre dar si pentru unele obiceiuri(iarasi cred ca e vorba de influenta catolica, nefasta, ca de fiecare data…).

    Vă doresc tuturor: spor in toate cele spre folos,spor la invatat, reuşită la examene şi multă înţelepciune.

    Cornel Apostol

    Câteva imagini găsiţi şi aici: http://apcornelios.wordpress.com/2010/08/31/ardeal/ si voi mai adauga si alte imagini, dar in timp.

Leave a Reply

